CONTACTGEGEVENS:
DAX Creative Company m.i.v. april 2024 Karpersteeg 18-3 6281 BL Kampen t +31 (0)6 50 28 78 00 kvk Haaglanden 58804951 btw-id NL002137865B14 of stuur een e-mail |
Sinds 2013 werkt DAX Creative Company (DAX_CC) aan media-producties voor de bouwwereld. Met bouwtoeleveranciers, beursorganisaties, brancheverenigingen en uitgeverijen worden teksten, artikelen, layouts, volledige magazines, workshops en mediaconcepten ontwikkeld.
Zo is het concept voor het online platform Tektoniek (voor het Cement&BetonCentrum) zowel strategisch (opzet website, marketing & sales) als inhoudelijk (redactieformule, grafische vormgeving) opgezet. Voor de Abe Bonnema Prijs wordt sinds 2015 een deel van het communicatietraject verzorgd, inclusief interviews met de genomineerden en de lancering van de eerste Abe Bonnemalezing in het Rijksmuseum in Amsterdam. Met Jaarbeurs is het concept BouwBeurs R&D bedacht en geïmplementeerd in 2019 en zag een nieuw concept voor het programma van het evenement GEVEL2022 het licht. In samenwerking met Marco Romano zijn de beursplattegrond en het overkoepelend thema (INCEPTION) ontworpen en beschreven, waarna met drie architectenbureaus het programma verder is ontwikkeld.
In 2019 zag OpenBuilding.co het licht: een samenwerkingsverband van architecten en ingenieurs met een hoog ambitieniveau op het gebied van duurzaam en circulair bouwen. DAX_CC heeft zich voor dit gezelschap onder andere bezig gehouden met de website, de Open Building Summit in december 2019 tijdens het World Architecture Festival, de organisatie van de Open Building Open House en het maken van een Open Building Audio Tour Amsterdam. Bovendien is in september 2019 de Open Building Academy opgericht, in samenwerking met de Hogeschool van Amsterdam en de TU Delft. Gedurende de pandemie zijn er nauwere samenwerkingsverbanden ontstaan met de TU Delft, waar onder leiding van Founding Partner Thijs Asselbergs een aantal Open Building Now! collegereeksen is georganiseerd. Na het overlijden van N. John Habraken (de grondlegger van Open Bouwen) in begin 2024, is opnieuw het initiatief genomen tot onderzoek naar de implementatie van Open Bouwen principes in de hedendaagse praktijk (in het licht van de transitie naar de circulaire bouweconomie) en zijn oproepen geplaatst tot kennisdeling, kennisoverdracht en samenwerking met partijen uit de gehele bouwkolom.
Zo is het concept voor het online platform Tektoniek (voor het Cement&BetonCentrum) zowel strategisch (opzet website, marketing & sales) als inhoudelijk (redactieformule, grafische vormgeving) opgezet. Voor de Abe Bonnema Prijs wordt sinds 2015 een deel van het communicatietraject verzorgd, inclusief interviews met de genomineerden en de lancering van de eerste Abe Bonnemalezing in het Rijksmuseum in Amsterdam. Met Jaarbeurs is het concept BouwBeurs R&D bedacht en geïmplementeerd in 2019 en zag een nieuw concept voor het programma van het evenement GEVEL2022 het licht. In samenwerking met Marco Romano zijn de beursplattegrond en het overkoepelend thema (INCEPTION) ontworpen en beschreven, waarna met drie architectenbureaus het programma verder is ontwikkeld.
In 2019 zag OpenBuilding.co het licht: een samenwerkingsverband van architecten en ingenieurs met een hoog ambitieniveau op het gebied van duurzaam en circulair bouwen. DAX_CC heeft zich voor dit gezelschap onder andere bezig gehouden met de website, de Open Building Summit in december 2019 tijdens het World Architecture Festival, de organisatie van de Open Building Open House en het maken van een Open Building Audio Tour Amsterdam. Bovendien is in september 2019 de Open Building Academy opgericht, in samenwerking met de Hogeschool van Amsterdam en de TU Delft. Gedurende de pandemie zijn er nauwere samenwerkingsverbanden ontstaan met de TU Delft, waar onder leiding van Founding Partner Thijs Asselbergs een aantal Open Building Now! collegereeksen is georganiseerd. Na het overlijden van N. John Habraken (de grondlegger van Open Bouwen) in begin 2024, is opnieuw het initiatief genomen tot onderzoek naar de implementatie van Open Bouwen principes in de hedendaagse praktijk (in het licht van de transitie naar de circulaire bouweconomie) en zijn oproepen geplaatst tot kennisdeling, kennisoverdracht en samenwerking met partijen uit de gehele bouwkolom.
Oog voor techniek, voor detail, voor materiaal en de mensen die het bedacht en gemaakt hebben: dat is de kracht van DAX-producties.
|
Wie bedacht DAX?
Mijn naam is Caroline Kruit en DAX Creative Company is mijn bedrijf. Ik ben opgeleid tot projectontwikkelaar, bouwkundige en staalconstructeur aan de Technische Universiteit Delft, meteen de schrijverij ingedoken en mijn loopbaan begonnen als technisch redacteur (en een deeltijd-opleiding vakjournalistiek aan Forum Utrecht gevolgd). Al snel bleek dat het maken van (concepten voor) mediaproducties me op het lijf is geschreven. In 2002 ben ik mijn eigen tekstbureau begonnen. Dat groeide uit tot een heuse uitgeverij, met in 2005 de lancering van een eigen architectuurvakblad: dax magazine. Het eerste Nederlandse vakblad met zogenoemd user generated content: elke editie een andere hoofdredacteur, een architect of architectenbureau. Na dertig edities van het magazine - en temidden van flinke crises - sloot het doek voor de uitgeverij. Online is een deel van de archieven van dax magazine ontsloten.
Sinds 2013 werk ik onder de naam DAX Creative Company, zo genoemd in nagedachtenis aan het magazine en in referentie naar het geweldige netwerk waarmee ik al jaren samenwerk en dat nog steeds groeit. Mijn doel is om met DAX_CC producties te maken met de doelgroep en in nauwe samenwerking met de industrie.
Het lesgeven aan architectuurstudenten en jonge kinderen is voor mij een heel boeiende bezigheid naast het 'mediacircus'. Mijn vaste honk als academisch docent is ArtEZ Academie van Bouwkunst in Arnhem, waar ik al ruim elf jaar het vak 'Documenteren & Publiceren' geef aan de eerstejaars studenten.De nieuwste generatie professionals is een continue bron van inspiratie en energie. De ruim twintig jaar werkervaring, het netwerk en de kennis die ik heb opgedaan, zet ik graag in om de jongste generatie in het vakgebied te helpen de ambitie te realiseren om voor deze planeet een gezonde toekomst te bouwen.
Mijn naam is Caroline Kruit en DAX Creative Company is mijn bedrijf. Ik ben opgeleid tot projectontwikkelaar, bouwkundige en staalconstructeur aan de Technische Universiteit Delft, meteen de schrijverij ingedoken en mijn loopbaan begonnen als technisch redacteur (en een deeltijd-opleiding vakjournalistiek aan Forum Utrecht gevolgd). Al snel bleek dat het maken van (concepten voor) mediaproducties me op het lijf is geschreven. In 2002 ben ik mijn eigen tekstbureau begonnen. Dat groeide uit tot een heuse uitgeverij, met in 2005 de lancering van een eigen architectuurvakblad: dax magazine. Het eerste Nederlandse vakblad met zogenoemd user generated content: elke editie een andere hoofdredacteur, een architect of architectenbureau. Na dertig edities van het magazine - en temidden van flinke crises - sloot het doek voor de uitgeverij. Online is een deel van de archieven van dax magazine ontsloten.
Sinds 2013 werk ik onder de naam DAX Creative Company, zo genoemd in nagedachtenis aan het magazine en in referentie naar het geweldige netwerk waarmee ik al jaren samenwerk en dat nog steeds groeit. Mijn doel is om met DAX_CC producties te maken met de doelgroep en in nauwe samenwerking met de industrie.
Het lesgeven aan architectuurstudenten en jonge kinderen is voor mij een heel boeiende bezigheid naast het 'mediacircus'. Mijn vaste honk als academisch docent is ArtEZ Academie van Bouwkunst in Arnhem, waar ik al ruim elf jaar het vak 'Documenteren & Publiceren' geef aan de eerstejaars studenten.De nieuwste generatie professionals is een continue bron van inspiratie en energie. De ruim twintig jaar werkervaring, het netwerk en de kennis die ik heb opgedaan, zet ik graag in om de jongste generatie in het vakgebied te helpen de ambitie te realiseren om voor deze planeet een gezonde toekomst te bouwen.
Of het nu gaat om het maken van foto's, van mode of bloemenarrangementen: compositie en detail staan centraal. De natuur is daarbij een grote inspiratiebron. Foto van Caroline door Kai.
|